justindbiebernovell

Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

It Can´t Be True-kapitel 17

Av Josefine Gustavsson - 5 juni 2011 18:41

                    It Can´t Be True-Kapitel 17


Förra kapitlet

Men när jag höll på att kolla på bilderna på de senaste nyheterna var jag tvungen att hålla för munnen för att inte skrika.För på bilden var det en kille med svarta ögon....Och på övertexten stod det:

                       

                               Spårlöst försvunnen


 


1.Sjö ocg brygga      2.Felicia och Ebba


Jag satt och stirrade på skärmen tills jag såg att det inte var samma kille.Men det var samma svarta ögon och samma mörka hår.Jag bläddrade ner lite och läste vad som stod:


                  Igår kväll ungefär klockan 23.20 var 

                  ett pojkgäng på väg hem från en fest.Alla

                  fyra pojkar tog sällskap till Svärdgatan.Men

                  sedan pojkarna sa hejdå till varandra unge-

                  fär 23.30 har ingen sett till John Bergström.

                  Han är 20 år,har mörkt svart hår och svarta  

                  ögon.Och är lång.Han bor hos en vid namn

                  Mattias Lugnqvist som inte har sett honom 

                  på hela natten sen han gick ut.Om du nu skulle 

                  se denna kille så ring: 078-574-229.

 

När jag hade läst klart texten började jag undra var Svärdvägen låg.Men jag hade ingen som helst aning.Jag stängde ner datan och gick ut till köket för att äta lite frukost.Jag tog fram macka,skinka,bröd och juice och slog mig ner i våran soffa.Jag åt i lugn och ro och sms:ade sedan Michelle:

 

Tja! Vad gör du?<3

 

Tja! Inget,har tråkigt<3

 

Har du lust att hitta på någonting?<3

 

Visst! Vad vill du göra?<3

 

Spelar ingen roll,kom till mig så hittar vi på någonting.<3

 

Låter bra,kommer om ungefär en halvtimme.<3

 

Ok,syns<3

 

Jaha,då hade jag en halvtimme på mig att plocka upp lite i mitt rum.Jaja,det var väl bara at börja! När det kändes som jag hade städat rummet i en timme minst.Ringde det på dörren.Jag kommer ropade jag och gick.När jag gick förbi karin´s sovrum kikade jag in och såg att hon läste tidningen:

-Godmorgon.sa hon med mjuk röst.

-Godmorgon.sa jag och gick vidare till dörren.

Michelle stod utanför med shorts och ett vitt linne.Och sin svarta västa såklart.Jag tror inte hon går ett steg utan den väskan!

-Tjena tjejen! Länge sen jag såg dig.sa hon och gick in för att ge mig en stor kram.

-Länge sen jag såg dig också.svarade jag och besvarade kramen.Vi gick in till mitt rum och började rita.Jag är inte duktig på att rita men det är kul.När klockan började närma sig 10 så gick vi till våran skolgård och gungade.Vi ringde också flera kompisar som: Ebba och Felicia.De kom till skolgården och vi började leka massor med roliga lekar tills vi blev så varma att vi bestämde oss för att åka och bada.Utomhus.Det var ju iallafall 1 juni.Så snart hade vi sommarlov! Vi har skolavslutning den 10 juni.Gud vad jag längtade dit!!! När vi kom ner till stranden var det inte en ända människa där.Det var helt öde.Men det var bara bra.När mina tår mötte det iskalla vattnet rös jag högt.Det var säkert 12 eller mindre grader! Men det hindrade inte tuffa Ebba att springa raka vägen ut till bryggan.Hoppa upp och springa längst ut och dyka i.

-kom igen nu då badkrukor! ropade hon som om det var 20 garder i vattnet.

-Du ska nog få se vem som är en badkruka! ropade jag tillbaka och tog satts för att kunna hoppa upp på bryggan och springa ut till Ebba.Jag landade med en kanonkula.

-Ahhhhhhhhhhhhh! skrek jag när vattnet kom över mig.-

Jag tog satts och hoppade upp på bryggan igen och la mig på rygg.Ebba bara skrattade åt mig men la sig bredvid mig.

-Nu får vi se vem som blir dagen´s badkruka! ropade Ebba till Michelle och Felicia som båda stod på stranden och stirrade på oss.De sneglade på varandra och började springa.Ingen av dem ville ju bli kallad badkruka resten av dagen.

Det slutade med att Felicia var snabbast i och Michelle fick bli en badkruka.

 

 

Hoppas att ni gillade kapitlet! Förlåt för att det tog ett tag men det kommer att bli bättre! Ville också bara säga att det var grymt på Vibäck! Dock kunde jag inte somna för att mina andra vänner som jag delade stuga med inte kunde sluta prata.De var uppe ända till typ fyra tror jag.Och vi kom sist på fem-kampen men först på tips-promenaden! Så vi fick ett pris.En chips påse! Haha! Komentera gärna! Ha det bäst!<3

 

 

     

 
 
MichelleEkluuuund

MichelleEkluuuund

8 juni 2011 19:35

Josse? Det är inte bra att ljuga vet du väl?;D
Jag kommer ju till och med i snabbare än dig... ;D

(och vissa har ju faktiskt badat i år och vissa inte ;D<3)

din blogg/novell är sååå hilma braa !<3

http://mmichelleeklund.bloggplatsen.e

Josefine Gustavsson

9 juni 2011 19:52

Haha jo jag vet,men jag ville att du skulle bli badkrukan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Gustavsson - 8 juli 2011 17:01

Hey<3 Jag tror inte att jag ska fortsätta skriva Justin Bieber novellen längre....Jag har typ ingen lust,och så tycker jag själv att den är riktigt dålig.Så,jag tror att nr 19 var det sista kapitlet.  ...

Av Josefine Gustavsson - 2 juli 2011 19:36

Förlåt för att jag inte har skirvit någonting.Men jag har ju varit borta.....Så jag har inte hunnit,jag har bara roat mig med min familj.Men imorgon börjar jag att fortsätta skriva som vanligt.Ha det bäst!   ...

Av Josefine Gustavsson - 25 juni 2011 19:39

Det sista kapitlet var kapitel 19 inte 18 !!!!

Av Josefine Gustavsson - 25 juni 2011 19:30

  It Can´t Be True-Kapitel 18 Förra Kapitel     -Justin?   -Mm.   -Varför tog inte ni tillbaka mig för ungefär 2 år sen?Om Jeremy hade ett riktigt jobb och du var känd.Då hade ni väl inga problem med pengar iallafall?        ...

Av Josefine Gustavsson - 14 juni 2011 14:38

                         It Can´t Be True-Kapitel 18 Förra Kapitlet De sneglade på varandra och började springa.Ingen av dem ville ju bli kallad badkruka resten av dagen.De slutade med att Felicia var snabbast i och Michelle fick bli en  badkruka...

Presentation


Josefine Guuuustavsson!!!!
Och min bieber novell =)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

vad heter Justin i csi???
 Alex McCann
 Jason McCann
 Taylor McCann

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards