justindbiebernovell

Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

It Can´t Be True-Kapitel 12

Av Josefine Gustavsson - 21 maj 2011 19:32

                                It Can´t Be True-Kapitel 12

Förra kapitlet

-Godnatt & sov sött.svarade han mjukt.

Mer minns jag inte för jag var så trött att somnade i Justin´s famn.


   

      Stan                                 Kenny                         Läxor


När jag vaknade kände jag att någon andades tungt bredvid mig.Jag tittade upp och såg Justin.Jag skrattade lite för mig själv,hade han legat här hela natten?Jag försökte försiktigt resa mig upp så att jag kunde få tag på mobilen som låg på nattduksbordet.Jag sträckte mig försiktigt över han och tog tag i mobilen.Yes!tänkte jag tyst för mig själv.Jag satte på mobilen och knappade in pin-koden.Jag stönade när jag såg att klockan var kvart över sju.Jag bestämmde mig för att lägga mig ner igen och försöka sova.Men märkte direkt att det var meningslöst.Jag var jättepigg!Så jag tassade mig förbi Justin som fortfarade sov och in i badrummet och tog en varm dusch.Jag passade på att tvätta håret också.Sen tog jag på mig rena kläder och bestämmde mig för att göra lite läxor som jag hade fått med mig till Kanada.Jag kom inte undan från dem så lätt!

När jag hade jobbat med matten ett bra tag var jag helt uttråkad.Jag kollade bort på Justin och märkte att han stirrade på mig!

-När vaknade du?frågade jag chockat.

-För ungeför 10 minuter sedan.svarade han lugnt.

-Har du lust att göra någonting?Jag är så uttråkad.

-Självklart!Jag ska bara hoppa in i duschen snabbt och äta frukost,och med din kurrande mage chansar jag på att du inte har ätit frukost än.skrattade han mjukt.

Jag kände att jag rodnade.Det trodde jag inte att han hade hört!Jag hörde hans låga skratt och hur han gick ut genom dörren.Medans han duschade gick jag nerför trappan och kollade om Nathalie var där nere för hon låg inte på maddrassen kom jag på.När jag kom ner hörde jag att tv:n var på.Jag gick till vardagsrummet och såg Nathalie sitta i soffan med fjärlkontrollen.Och kollade på mig och log när hon såg mig.Jag gick fram och satte mig bredvid henne.Hon kollade på MTV och dem visade en tonåring som ville bli en supermodell.Det var väldigt intressant och ingen av oss märkte att Justin kom in med en bricka i handen med frukost.

-Hallå?Jorden anropar Frida och Nathalie!

Både Nathalie och jag hoppade till i soffan och tittade chckade upp.

-Ja.svarade jag osäkert.

-Vad vill ni ha?frågade Justin och flinade.

-Eh...var allt vi fick fram.

Justin suckade och sa:

-Vill ni ha macka med ost,skinka eller tomat?Eller fil med flingor?Eller...båda och?upprepade han.

-Jag tar en macka med skinka och flingror.svarade Nathalie tvärsäkert.

Hon fick sin macka och flingorna av Justin och sedan tittade han på mig.

-Eh,jag kan ta en macka med ost och flingor.svarade jag försiktigt.

-Okej.svarade han och gav mig mackan och flingorna.

Sedan satt vi tysta i soffan och stirrade på tv:n i säkert en kvart tills jag frågade:

-Var är Pattie och de andra?

Justin suckade och svarade:

-Mamma,pappa,scooter och Jonas sa igår att de skulle gå en sväng och kolla på de fina stränderna och i stan.Men Kenny ligger antagligen och sover.Det är allt han gör när han inte behöver passa mig eller upp tidigt.

-Okej,men varför suckade du?frågade jag nyfiket.

-För du säger inte mamma och pappa,du säger Pattie och Jermeny.Och det är störrande när du är deras egna dotter.

-Förlåt,men det kommer naturligt.Jag är inte van vid att kalla nya människor mamma och pappa.svarade jag lite drygt.

Justin tittade på mig och log.

-Nej,det kanske inte är så lätt.svarade han sedan och bar ut brickan som var full med skållar och flingpacket.

-Så,vad vill ni göra idag?

-Åka till stan!svarade Nathalie bestämmt.

Och innan jag hann protestera svarade Justin:

-Ja!Det är en suverän idé!

-Men du måste hjälpa mig att släppa Frida dit.Hon hatar att shoppa!

Justin stirrade på mig och log.

-Det är inte så lång att släppa som tur är.För vi måste åka bil.

-Bra!svarade Nathalie. och sprang upp för trappan för att borsta tänderna

Jag tittade surt efter henne och hasade mig upp för soffan.När jag såg att Justin stod och flinade åt mig sträckte jag ut tungan som en barnunge och sprang upp för trappan.Rädd för att han skulle följa efter.När alla var klara och skulle gå ut  (inklusiv Kenny) viskade Justin i mitt öra:

-Vi behöver inte shoppa så länge.

Jag gav honom en tacksamm blick och gick ut i solljuset.

När vi närmade oss bilen gav Nathalie och jag en speciell blick och sprang fram till bilen och började kriga om vem som skulle få sitta fram.Men jag var starkare än henne så hon gav upp och satte sig i baksätet bredvid Kenny.Sen startade Justin motorn och åkte ut från parkeringen.


Hoppas att kapitlet blev bra!Komentera gärna om ni vill!<3 Och måste bara säga grattis till min underbara pappa som fyller år idag!Grattis pappa,älskar dig!<3      








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Gustavsson - 8 juli 2011 17:01

Hey<3 Jag tror inte att jag ska fortsätta skriva Justin Bieber novellen längre....Jag har typ ingen lust,och så tycker jag själv att den är riktigt dålig.Så,jag tror att nr 19 var det sista kapitlet.  ...

Av Josefine Gustavsson - 2 juli 2011 19:36

Förlåt för att jag inte har skirvit någonting.Men jag har ju varit borta.....Så jag har inte hunnit,jag har bara roat mig med min familj.Men imorgon börjar jag att fortsätta skriva som vanligt.Ha det bäst!   ...

Av Josefine Gustavsson - 25 juni 2011 19:39

Det sista kapitlet var kapitel 19 inte 18 !!!!

Av Josefine Gustavsson - 25 juni 2011 19:30

  It Can´t Be True-Kapitel 18 Förra Kapitel     -Justin?   -Mm.   -Varför tog inte ni tillbaka mig för ungefär 2 år sen?Om Jeremy hade ett riktigt jobb och du var känd.Då hade ni väl inga problem med pengar iallafall?        ...

Av Josefine Gustavsson - 14 juni 2011 14:38

                         It Can´t Be True-Kapitel 18 Förra Kapitlet De sneglade på varandra och började springa.Ingen av dem ville ju bli kallad badkruka resten av dagen.De slutade med att Felicia var snabbast i och Michelle fick bli en  badkruka...

Presentation


Josefine Guuuustavsson!!!!
Och min bieber novell =)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

vad heter Justin i csi???
 Alex McCann
 Jason McCann
 Taylor McCann

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards