justindbiebernovell

Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

It Can´t Be True-Kapitel 15

Av Josefine Gustavsson - 27 maj 2011 21:31

                          It Can´t Be True-Kapitel 15

Förra Kapitel

Och när jag satt där på planet kom jag på att jag verkligen gillade min riktiga familj och att jag verkligen skulle sakna dem.Min bror,min mamma och min pappa...  



1.Jeans  2.Linne    3.Basketplan



Jag sov nästan hela tiden på planet,vilket var riktigt skön.Jag gillar ju inte att starta och landa.När vi kom hem släppte Jonas av mig på min gata och jag sprang in till det varma huset.När jag kom in blev jag påhoppad av Felicia.Hon kramade mig minst i 10 min.När jag släppt henne fick jag en kram av de andra också.

-Hur har det varit? frågade Karin nyfiket.

-Det var varit super!

-Vad har ni gjort?

-Massor! Om jag ska berätta allt så får vi sitta här i år!

-Det gör inget.svarade Karin som var mer nyfiken än vad hon såg ut att vara.

När jag hade berätta precis allt var klockan mycket och det var dags att gå och lägga sig.

-Godnatt.sa Karin med sin mjuka röst.

-Godnatt...mumlade jag tillbaka som var helt slut och trodde jag redan sov.


                             Nästa morgon

När jag vaknade kände jag att solen lyste i ansiktet.Jag slängde en blick på klockan och såg att den var 11!Jag hoppade ur sängen och letade fram ett par jeans som jag vek upp till knävecken och ett svart linne.När jag gick ut till köket satt alla redan vid frukost bordet och åt.Jag tog en macka och stoppade in den i brödrosten.

-När vackande ni?

-För ungeför en timme sedan.svarade Felicia med brödsmullor runt hela munnen.

Jag flinade åt henne och nickade.

-Vad ska du göra nu? frågade Karin när jag var påväg ut.

-Jag ska till Hanna.Jag har saknat henne så mycket att jag måste träffa henne.

Karin log och nickade.

-Men var hemma till klockan 7 senast.

Jag suckade men gick med på det.Jag tog cykel för att det skulle ta snabbare att komma dit,och när jag parkerade såg jag Hanna titta ut genom fönstret.Hon öppnade dörren efter bara några sekunder,gav mig en stor jag och sa:

-Gud vad jag har saknat dig Frida!

-Jag har saknat dig med Hanna.sa jag och kramades tillbaka.

Vi gick in och jag berättade vad jag hade gjort och hon berättade vad hon hade gjort.Och det var en hel del kan jag säga!

-Det är mat! ropade Hanna´s mamma Helena från köket.

-Vi kommer! ropade Hanna tillbaka.

Det blev kyckling till middag och jag klagade inte över det.Det är ju super gott!När vi hade ätit upp var klockan kvart i sju och jag var tvungen att åka hem,men sa att vi skulle ses i skolan imorgon.Sedan var det bara att börja cykla.Det tog ungefär 5-10 min att cykla från Hanna så jag var hemma ungefär 5 i sju.

-Bra att du kom,vi skulle precis äta.

-Men jag har redan ätit hos Hanna.förklarade jag.

Karin kollade misstänktsammt på mig men nickade.Jag loggade in på datorn och in på msn.Min klasskompis Ebba var inne så vi började chatta.


Hey! Hur var det i Kanada då?<3/Ebba


Tja! Det var jätteroligt! Vi har gjort massor med saker!<3/Frida


Berätta det roligaste!<3/Ebba


Det var när pattie,Jeremy,Justin,Kenny,Scooter,Jonas,Nathalie och jag hade vattenkrig! Jag var med Justin,Scooter och Nathalie,och självklart vann vi!<3/Frida


Haha! Go girl! Det är bara att kämpa så klarar vi tjejer allt!<3/Ebba


Japp!Men måste dra nu.Ska öva lite på piano-läxan,har inte tränat någonting.Hehe....<3/Frida


Haha smart! Okej hejdå!<3/Ebba


Hejdå! Syns i morgon!<3/Frida


Efter att jag hade loggat ut och tränat på pianot var jag trött.Så jag gjorde mig i ordning och la mig i min mjuka säng,tills jag somnade i en lugn sömn.


                       Justin´s perspektiv

Det hade gott två dagar sedan Frida hade åkt och jag saknade henne redan.Henne´s skratt var så konstigt och roligt att man började skratta själv.Men jag tänkte att hon skulle komma tillbaka snart igen.För det skulle hon va? Det trodde jag i allafall.Och hoppades...Jag öppnade ögonen med ett ryck när jag hörde telefonen´s ringande signal.Jag sprang ner för trappan och la telefonen mot örat:

-Hallå det är Justin.

-Tja Justin det är Ryan.Undrar bara om du vill hänga med och spela lite basket med mig,Chaz och Christian?


-Självklart! Var är ni?


-Hemma just nu men vi kommer och hämtar dig om 10 min.


-Ok ses då.sa jag ocj la på för att leta fram mina basket kläder som jag brukar använda när jag spelar just basket.Jag hittade dem längst in i garderoben och slänge på mig dem.När jag hade fylt vattenflaskan med vatten hörde jag en biltuta och förstod att det var Ryan.Jag tog snabbt tag i en penna och skrev ett medelande till mamma.


Har åkt till basket planen med Ryan,Chaz och Christian.Hoppa att det är okej? Har mobilen med mig om du/ni vill någonting.Puss


Jag tog tag i vattenflaskan och sprang ut. 



Hoppas att ni blev nöja! Första gången ni fick läsa ur Justin´s perspektiv! Kul,eller? Ska jag göra det flera gånger?

Skriv vad ni vill läsa så fixar jag det! Förmodlingen.

Komentera gärna vad ni tycker och om ni vill att jag ska ändra på något. Ha det bäst! Puss<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Gustavsson - 8 juli 2011 17:01

Hey<3 Jag tror inte att jag ska fortsätta skriva Justin Bieber novellen längre....Jag har typ ingen lust,och så tycker jag själv att den är riktigt dålig.Så,jag tror att nr 19 var det sista kapitlet.  ...

Av Josefine Gustavsson - 2 juli 2011 19:36

Förlåt för att jag inte har skirvit någonting.Men jag har ju varit borta.....Så jag har inte hunnit,jag har bara roat mig med min familj.Men imorgon börjar jag att fortsätta skriva som vanligt.Ha det bäst!   ...

Av Josefine Gustavsson - 25 juni 2011 19:39

Det sista kapitlet var kapitel 19 inte 18 !!!!

Av Josefine Gustavsson - 25 juni 2011 19:30

  It Can´t Be True-Kapitel 18 Förra Kapitel     -Justin?   -Mm.   -Varför tog inte ni tillbaka mig för ungefär 2 år sen?Om Jeremy hade ett riktigt jobb och du var känd.Då hade ni väl inga problem med pengar iallafall?        ...

Av Josefine Gustavsson - 14 juni 2011 14:38

                         It Can´t Be True-Kapitel 18 Förra Kapitlet De sneglade på varandra och började springa.Ingen av dem ville ju bli kallad badkruka resten av dagen.De slutade med att Felicia var snabbast i och Michelle fick bli en  badkruka...

Presentation


Josefine Guuuustavsson!!!!
Och min bieber novell =)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

vad heter Justin i csi???
 Alex McCann
 Jason McCann
 Taylor McCann

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards